Diversos autores estudaron o proceso da adquisición do mecanismo da lectura, e observaron varias fases no mesmo.
Primeira Etapa: LOGOGRÁFICA:
Recoñecemento de escrituras globais: COCA-COLA McDONALDS, sen decodificación. Aquí non hai verdadeira lectura senón un recoñecemento da forma visual ou logo, hai "actitude de lectura" pero non hai correspondencia grafema-fonema (letra-son).
Segunda Etapa: ALFABETICA:
Comprensión do principio alfabético: asociación grafema-fonema (letra-son) , etapa de decodificación fonológica.
O neno le articulando por fonemas ou sílabas: MEEE-SAAA ME SA!
É importante remarcar que a lectura para que sexa "verdadeira lectura" debe iniciarse fonológicamente
A lectura iníciase na fase chamada "ALFABETICA" ou "FONOLÓXICA"
Comprensión do principio alfabético: asociación grafema-fonema (letra-son) , etapa de decodificación fonológica.
O neno le articulando por fonemas ou sílabas: MEEE-SAAA ME SA!
É importante remarcar que a lectura para que sexa "verdadeira lectura" debe iniciarse fonológicamente
A lectura iníciase na fase chamada "ALFABETICA" ou "FONOLÓXICA"
Terceira Etapa: ORTOGRAFICA:
Recoñecemento de patróns ortográficos, necesario para a lectura fluída.
O neno capta grupos de letras e logo palabras nun só golpe de vista. ME-SA MESA.
Cuarta Etapa: FLUÍDA-EXPRESIVA:
Lectura do texto tendo en conta a puntuación, expresión e o contexto. Implica o acceso directo á semántica e un control automático do proceso de decodificación.
Ningún comentario:
Publicar un comentario